Prowadzący kursy to znane osoby ze świata akademickiego, jak i organizacji pozarządowych i administracji publicznej z dorobkiem i doświadczeniem pozwalającym na całościowy ogląd obszaru pracy z młodzieżą. Zapewniają interdyscyplinarne podejście, jak i ekspertyzę z obszarów psychologii, pedagogiki, socjologii, prawa, edukacji i zarządzania.
dr hab. Małgorzata Michel, prof. UJ
Pedagogika oddziaływań profilaktycznych w pracy z młodzieżą, II semestr 30 godzin
Profesorka nadzwyczajna nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, pedagożka resocjalizacyjna, mediatorka, steeetworkerka, działaczka społeczna, aktywistka lokalna.
Pracuje na Uniwersytecie Jagiellońskim na etacie badawczo-dydaktycznym, prowadzi Koło Naukowe Pedagogów Resocjalizacyjnych. Badaczka aktywności gangów młodzieżowych i dzieci na ulicy w nurcie Urban Studies i Childhood Studies. Ma na koncie książki dotyczące lokalnego systemu profilaktyki i resocjalizacji nieletnich, streetworkingu oraz gangów młodzieżowych, m. in. Streetworking- aspekty teoretyczne i praktyczne (Wyd. UJ, Kraków, 2011), Lokalny system Profilaktyki społecznej i resocjalizacji nieletnich (Wyd. Pedagogium 2013), Gry uliczne w wykluczenie społeczne w przestrzeni miejskiej. Perspektywa resocjalizacyjna (Wyd. UJ 2016), Pałacowe dzieci. Rzecz o pedagogii Stanisława Jedlewskiego. Na podstawie funkcjonowania Państwowego Zakładu Wychowawczo-Naukowego im. Tadeusza Kościuszki w Krzeszowicach w latach 1946–1950 (Wyd. UJ 2020), S.O.S. Wsparcie organizacji streetworkerskich. Raport z badań (2023).
Autorka kilkudziesięciu artykułów z zakresu przestępczości nieletnich, grup pseudokibiców i gangów młodzieżowych, radykalizacji i bezpieczeństwa lokalnego w kontekście aktywności młodzieży. Współpracuje jako ekspertka z organizacjami pozarządowymi- streetworkerskimi i działającymi na rzecz bezpieczeństwa, m. in. z Instytutem Bezpieczeństwa Społecznego, Federacją Organizacji Streetworkerskich Na Rzecz Dzieci i Młodzieży oraz Małopolskim Stowarzyszeniem Probacja. Absolwentka warsztatów: Bulding resilience organizowanych przez Cohen- Harris Resilience Center Association for Children at Risk.
W maju 2023 realizowała pogłębione badania terenowe w nurcie etnografii radykalnej i childhood studies, docierając do najbardziej wykluczonych dzieci w Polsce na rowerze i strukturyzując teoretycznie pojęcie niewidzialnych dzieci (invisible children). Członkini Komisji ds. Zawodu Pedagoga Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN.
Członkini Zespołu ds. Badania Stanu Realizacji Praw Dziecka w Polsce oraz Przewodnicząca Zespołu ds. Etyki Badan Naukowych z Udziałem Dzieci, działających przy Biurze Rzeczniczki Praw Dziecka. Liderka grupy tematycznej: Pedagogie Młodzieżowego Radykalizmu międzynarodowego projektu w ramach Behaviour in Crisis Lab. Prywatnie mama dorosłego Syna i dwóch Kotek, kolarka uprawiająca kolarstwo romantyczne i bikepacking, trenuje boks.
dr Barbara Superson
Podstawy psychologii rozwojowej w pracy z młodzieżą II semestr, 15 godzin, Adolescent w kryzysie – identyfikacja trudności, wsparcie, modelowanie postawy proaktywnej, III semestr 15 godzin
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie psychologia, adiunkt i kierownik Katedry Psychologii Rozwojowej i Edukacyjnej w Instytucie Psychologii Uniwersytetu KEN w Krakowie, psycholog dziecięcy, certyfikowana trenerka, absolwentka Zarządzania Personelem na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania Międzynarodowego w Ecole de Management w Strasburgu. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą. Zainteresowania naukowe: psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, psychologia rehabilitacji, alternatywne metody nauczania, samoregulacja, kulturowe uwarunkowania rozwoju oraz edukacja globalna. Szczególnie interesuje się badaniami międzykulturowymi.
Dwukrotna realizatorka autorskich projektów rozwojowych w Afryce Wschodniej na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnościami, współfinansowanych przez MSZ w ramach programu Wolontariat Polska Pomoc. W pracy, jak i w życiu, bliskie jest mi podejście rodzicielstwa bliskości i porozumienia bez przemocy. Prywatnie szczęśliwa żona i spełniająca się mama dwójki cudownych dzieci. Miłośniczka spędzania czasu wolnego na łące, w lesie i nad strumykiem, z dala od miejskiego zgiełku.
Dominika Kuna
Wybrane aspekty prawne w pracy z młodzieżą, II semestr 10 godzin
Asystent na Uniwersytecie SWPS; starszy specjalista w Biurze Rzeczniczki Praw Dziecka (Zespół Prawa Karnego).
Absolwentka prawa i filozofii o szerokich zainteresowaniach badawczych i obszarach ekspertyzy: prawa dziecka, prawa człowieka, dostęp dzieci do wymiaru sprawiedliwości reprezentacja dzieci w postępowaniu sądowym, filozofia polityki, etyka, bioetyka.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (prawo, 2017–2022), Wydziału Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego (2017–2020) oraz Szkoły Prawa Angielskiego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2021-2022). W 2019 r. ukończyła Szkołę Prawa Biznesowego (Baku State University) w Azerbejdżanie oraz Szkolę Prawa Konfliktów Zbrojnych (Taras Shevchenko National University) w Kijowie. Jej zainteresowania badawcze obejmują szeroko pojęte prawo rodzinne i podmiotowość dziecka w prawie, a także procesy cywilne. Aktywnie działa na rzecz praw dzieci – pełni funkcję członkini zarządu Sekcji Socjologii Dzieci i Dzieciństwa Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, jest także starszą specjalistką w Zespole ds. Przestępczości wobec dzieci w Biurze Rzeczniczki Praw Dziecka. Członkini International Society of Family Law oraz uczestniczka seminariów Interdyscyplinarnego Zespołu Badań nad Dzieciństwem afiliowanego przy Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego.
dr Ewa Krzaklewska
Praca z młodzieżą – koncepcja i podstawowe zasady, I semestr, 16 godzin, Ewaluacja pracy z młodzieżą, III semestr, 6 godzin
Socjolożka, badaczka. Doktorat obroniła w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują tematy związane z młodzieżą i młodymi dorosłymi, tj. procesy wchodzenia w dorosłość, mobilność edukacyjną i migracje, a także socjologię rodziny i równość płci.
Pierwszy obszar jej zainteresowań to socjologia młodzieży – w ramach tej tematyki obroniła rozprawę doktorską dotyczącą procesów wchodzenia w dorosłość pokolenia urodzonego na początku lat 80-tych pt. Spory wokół koncepcji dorosłości. Nowe wzory wchodzenia w dorosłość w Polsce. Jest autorką licznych publikacji dotyczących koncepcji dorosłości, młodych dorosłych i ich pokoleniowych doświadczeń. Dr Krzaklewska prowadzi od wielu lat badania na temat mobilności młodych ludzi, ostatnio szczególnie w kontekście procesów wchodzenia w dorosłość i przemian pokoleniowych oraz wpływu pandemii COVID-19 na wzory mobilności. Badania nad mobilnością akademicką rozpoczęła już w roku 2005, kiedy to w ramach pracy w organizacji międzynarodowej Erasmus Student Network zainicjowała ogólnoeuropejskie badanie sondażowe dotyczące doświadczeń studentów programu Erasmus (ESNSurvey).
Jej drugi obszar zainteresowań obejmuje kwestie równości płci. Pracowała jako badaczka w licznych projektach związanych z tematyką równości płci – zarówno badawczych dotyczących kwestii równości płci w rodzinie, jak i wdrożeniowych (w tym, GEQ, GENERA, ACT).
Od 2022 kieruje na Uniwersytecie Jagiellońskim projektem INSPIRE Centre of Excellence on Inclusive Gender Equality in Research & Innovation: Creating Knowledge & Engaging in Collaborative Action (Horyzont Europa, 2022 – 2026).
Współpracuje jako ekspertka z instytucjami międzynarodowymi – z Komisją Europejską i Radą Europy angażując się w tworzenie i dyskutowanie europejskiej polityki młodzieżowej (Advisory Group for the Pool of the European Youth Reseachers w ramach Youth partnership between Council of Europe and European Commission), jak na poziomie lokalnym (np. tworząc program dla młodzieży Miasta Kraków Młody Kraków 2.0 2019 – 23). W roku 2022 wspierała tworzenie Strategii Młodzieżowej Ukrainy.
Przewodnicząca Sekcji Socjologii Młodzieży i Edukacji Polskiego Towarzystwa Socjologicznego (2022 – …)
Mariusz Hornowski
Praktyczne aspekty pracy z grupą młodzieżową, I i II semestr, 30 godzin
Pedagog, trener umiejetnosci liderskich, trener TUS i TZA, psychoterapeuta w trackie szkolenia.
Dyrektor w Krakowskim Instutucie Pscychoterapii. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, kierunek: Zarządzanie Kapitałem Ludzkim, Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierunek: Public Relations oraz Akademii Ignatianum w Krakowie, kierunek Pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja i pedagogika rodziny.
W wolnym czasie chodzę po górach, jeżdzę na rowerze oraz pływam. Bardzo lubię czytać, zwłaszcza literaturę z zakresu historii oraz pracy z grupami (psychologia, socjologia, psychoterapia)
Karolina Turbak
Praktyczne aspekty pracy z grupą młodzieżową, I i II semestr, 30 godzin
Psycholożka i psychoterapeutka w trakcie procesu certyfikacji. Absolwentka psychologii na UJ oraz całościowego i uzupełniającego kursu psychoterapii.
Aktualnie pracuję terapeutycznie z dziećmi, młodzieżą i młodymi dorosłymi oraz rodzinami. Przez kilkanaście lat pracowałam jako wychowawczyni, psycholożka, dyrektorka, koordynatorka pracy psychologów i dyrektorów oraz prowadząca grupy dziecięce, młodzieżowe i dla rodziców w ośrodku socjoterapeutycznym, a zaczynałam jako drużynowa i instruktorka ZHR. Moją pasją są podróże do świata wewnętrznego i zewnętrznego, bliskie i dalekie, wyczynowe, intelektualne i duchowe, lubię poznawać i łączyć.
Agata Teutsch
Włączanie perspektywy gender, różnorodności i intersekcjonalnej w pracy z młodzieżą, II semestr 14 godzin
Ekspertka, trenerka, superwizorka, twórczyni modeli edukacyjnych i szkół trenerskich, autorka kilkudziesięciu opracowań, rzeczniczka i doradczyni. Koncentruje się na rozwijaniu ekosystemu (działań, programów, rozwiązań, struktur) dla skutecznego zapobiegania (profilaktyki) i przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy ze względu na płeć i inne przesłanki. Służy temu upowszechnianie strategii empowerment (upełnomocnienia), metody przeciwdziałania przemocy WenDo – samostanowienie i samoobrona dla kobiet* i dziewcząt*, edukacji emancypacyjnej i antydyskryminacyjnej, praw kobiet, a także zwiększanie wpływu osób z grup wykluczonych (w szczególności dziewczyn* i kobiet*, w tym z niepełnosprawnościami, nieheteronormatywnych i z doświadczeniem wędrówki) na narracje, priorytety, polityki i praktyki.
Skupia się na wzmacnianiu ich odwagi, niezależności i solidarności, które dają siłę i narzędzia do przeciwstawiania się manipulacji, przemocy i dyskryminacji. Perspektywa intersekcjonalną i dostępności są dla niej fundamentalne. Zajmuje się także na poziomie krajowym i międzynarodowym rzecznictwem na rzecz włączenia perspektywy płci, intersekcjonlnej, antydyskryminacyjnej do programów zw. z jakością i bezpieczeństwem w szkołach i na uczelniach. Członkini i stypendystka Ashoki – Sieci Innowatorów Społecznych oraz Laureatka Nagrody im. Kazimiery Bujwidowej za pracę na rzecz równości i przeciwdziałania dyskryminacji poprzez upodmiotowienie dziewcząt* i kobiet*. Od 2024 polska delegatka do Women Against Violence Europe Network – największej europejskiej sieci organizacji zajmujących się eliminacją przemocy wobec kobiet i dziewczyn i innej przemocy ze względu na płeć. W 2017 r. stypendystka programu Departamentu Stanu USA „Resilient Societies: Strengthening Minority Gender Communities”.
W latach 2019 – 2021 członkini Rady ds. Równego Traktowania Miasta Krakowa. Wybrane osiągnięcia: Rozwinęła m.in. szkołę i sieć trenerek WenDo w Polsce i Ukrainie (aktualnie ponad 80 trenerek). Jest redaktorką i współautorką pierwszej w Polsce publikacji dotyczącej wykorzystania strategii empowerment w przeciwdziałaniu przemocy pt. „Siła, odwaga, solidarność. Upełnomocnienie jako skuteczna strategia przeciwdziałania przemocy wobec kobiet i dziewcząt i innej przemocy ze względu na płeć. Podręcznik dla organizacji i instytucji” oraz poradników „Nie znaczy nie”. Opracowała model edukacji empowermentowej dla dziewcząt oraz stworzyła pierwsze w Polsce Dziewczyńskie Centrum Mocy i wsparła powstanie kolejnych.
Opracowała program edukacji antydyskryminacyjnej „Nikt nie rodzi się z uprzedzeniami” oraz „Standard antydyskryminacyjny dla uczelni”. Wspierała uruchomienie Solidarnościowego Centrum Feministycznego (przestrzeń i wspólnota dialogu między aktywistkami w celu rozwijania i wzmacniania wzajemnego zrozumienia i umiejętności w spółpracy w kontekście międzynarodowym z udziałem aktywistek z Europy Środkowo-Wschodniej). Od kilkunastu lat inicjuje i współrealizuje kampanie społeczne – m.in. Kampanię 16 Dni Akcji Przeciwko Przemocy ze względu na Płeć oraz lokalne edycje festiwalu „Watchdocs. Prawa Człowieka w Filmie”. Inicjatorka i założycielka wielu inicjatyw społeczeństwa obywatelskiego m.in. fundacji Juniper (fundatorka, członkini zarządu) i fundacji Autonomia (fundatorka, b. członkini zarzadu), grupy nieformalnej Ulica Siostrzana, Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej, Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, Stowarzyszenia Trenerskiego Organizacji Pozarządowych. Jako doktorantka UJ prowadzi badania nad strategiami ruchów na rzecz praw kobiet mających na celu włączenie do prawa , polityk i programów publicznych empowermentu jako jednego z kluczowych narzędzi realnego zapobiegania przemocy ze względu na płeć, a także nad rolą i perspektywą dziewcząt i młodych kobiet w tych działaniach. Link do części opracowań w obszarze przeciwdziałania przemocy i dyskryminacji oraz empowermentu: https://autonomia.org.pl/dowiedz-sie/#publikacje
Cezary Ulasiński
Budowanie strategii organziacji pracującej z młodzieżą, I semestr, 9 godzin
Absolwent socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Konsultant i trener zarządzania (Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania – Thames Valley University London). Ekspert w dziedzinie planowania i zarządzania strategicznego, konsultacji społecznych oraz specjalista w
zakresie jakościowych badań społecznych. Współtwórca i długoletni współwłaściciel Centrum Doradztwa Strategicznego s.c. (2000-2023), od 2024 już w innej formule organizacyjnej prowadzi Centrum Doradztwa Strategicznego.
Posiada bogate doświadczenie w obszarze planowania i zarządzania strategicznego – od 1996 roku przeprowadził kilkadziesiąt programów strategicznych dla jednostek samorządu terytorialnego oraz dla innych instytucji publicznych i organizacji pozarządowych. Ma doświadczenie w wypracowaniu strategii w różnych środowiskach, pod różnymi kątami tematycznymi – strategie turystyczne, gospodarcze, edukacyjne, związane z uczeniem się przez całe życie, rynkiem pracy czy polityką społeczną.
Preferuje partycypacyjne wypracowanie strategii rozwojowych. Przez ostatnich osiem lat prowadził warsztaty strategiczne dla menadżerów organizacji pn. „GPS dla NGO’s, czyli jak strategicznie planować rozwój organizacji” w ramach projektu PROMENGO.
Posiada długoletnie doświadczenie i umiejętności w prowadzeniu konsultacji społecznych w samorządach lokalnych zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Doświadczenie obejmuje konsultowanie dużych inwestycji lokalnych, projektów zmian w przestrzeni publicznej oraz programów społecznych i branżowych. W praktyce stosuje szereg technik konsultacyjnych angażujących liczne grupy mieszkańców, doradzając i szkoląc interesariuszy procesów konsultacyjnych. Jest specjalistą w jakościowych badaniach społecznych a także w badaniach w działaniu, które włącza w procesy partycypacyjnych konsultacji. Ekspert kluczowy w lokalnych i regionalnych projektach strategii rozwoju, partycypacyjnego włączenia społeczności lokalnych w procesy planowania i wdrażania rozwiązań w obszarach planowania przestrzennego, tematyki polityki społecznej, rynku pracy, migracji, rozwoju szkolnictwa zawodowego dostosowanego do potrzeb gospodarki.
Anna Kulma
Komunikowanie się z młodymi, media społecznościowe – trening praktyczny, III semestr, 7 godzin
Prezeska Krakowskiego Stowarzyszenia Mówców i redaktorka naczelna magazynu „Młody Kraków Czytajże”. Z wykształcenia magistra dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Trenerka debaty oksfordzkiej i wystąpień publicznych, koordynatorka projektów edukacyjnych. Akademicka Mistrzyni Polski Debat Oksfordzkich 2021, a także posiadaczka unijnego certyfikatu „Youth in Policy Dialogue”. Uczestniczka międzynarodowych zjazdów dla edukatorów medialnych w ramach projektu Debate Not Argue. W wolnym czasie skroluje Instagrama i chodzi na aqua aerobik.
Barbara Moś
Praca projektowa młodzieży, III semestr, 2 godziny
Trenerka, badaczka, konsultantka w obszarze polityki młodzieżowej i pracy z młodzieżą, Dyrektorka Zarządu Stowarzyszenia Europe4Youth. Inicjatorka i wieloletnia Przewodnicząca Komisji Dialogu Obywatelskiego ds. Młodzieży, założycielka i członkini Rady Krajowej Koalicji na rzecz Pracy z Młodzieżą.
Z wykształcenia socjolożka i specjalistka ds. stosunków międzynarodowych. Absolwentka Programu dla Menedżerów Organizacji Pozarządowych PROMENGO, programu Training of Trainers w Erasmus+ i SALTO-Youth, a także szeregu kursów szkoleniowych i seminariów dla osób pracujących z młodzieżą.
Obecnie zajmują ją modele funkcjonowania centrów młodzieżowych w Europie i organizowanie ich w Małopolsce, rozwój polityk młodzieżowych na poziomie lokalnym w Małopolsce (pracuje z radami młodzieżowymi i samorządami w Gminie Kościelisko, Rabce-Zdroju, Powiecie Oświęcimskim, Nowym Sączu i tradycyjnie już w Krakowie), a także rozwój jakości, rozpoznawalności i uznania pracy z młodzieżą w Polsce.
Projektuje i moderuje edukacyjne LARPy (Live Action Role Playing Games), wspiera młodzież w realizowaniu własnych projektów lokalnych i międzynarodowych oraz pracuje z wolontariuszami.
Czas wolny spędza z trzema koteczkami, rodziną, nosem w książkach, albo na koncertach metalowych.
Ewa Chromniak
Cykl tworzenia polityk publicznych i możliwości partycypacji młodych, III semestr 4 godziny
Ukończyła nauki polityczne na Wydziale Prawa UJ. Od ponad 20 lat zaangażowana w rozwój III sektora w Krakowie i Małopolsce. Na co dzień związana z Fundacją Biuro Inicjatyw Społecznych z Krakowa i ogólnopolską Siecią SPLOT.
Od 10 lat koncentruje swoje zaangażowanie na budowaniu partnerskiej współpracy na linii samorząd – organizacje pozarządowe oraz wprowadzaniu w praktykę idei „partycypacji obywatelskiej”. Współpracuje z samorządami lokalnymi w procesach planowania strategicznego, prowadzenia dialogu z mieszkańcami oraz ekspercko w obszarach: społecznym i obywatelskim. Uczestniczka ciał dialogu, obecnie członkini V. kadencji Krakowskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego i Komitetu Monitorującego FEM. Doświadczona trenerka i moderatorka spotkań i procesów.
Joanna Czarnik
Realizacja zadań publicznych, III semestr, 4 godziny, Zarządzanie zespołem pracowniczym – wstęp do superwizji, III semestr 4 godziny
Członkini Zarządu Fundacji Biuro Inicjatyw Społecznych w Krakowie.
Trenerka, mentorka, ekspertka ds. NGO, specjalistka w zakresie edukacji nieformalnej młodzieży i dorosłych, menadżerka społeczna, psycholog.
Od kilkunastu lat zarządza projektami edukacyjnymi i animacyjnymi. Projektuje, realizuje programy i cykle szkoleniowe służące rozwojowi kompetencji społecznych, zawodowych i osobistych dorosłych i młodzieży. Prowadzi szkolenia i mentoring z zakresu zarządzania organizacją pozarządową, m.in. zarządzanie zespołem, zarządzanie finansami, pozyskiwanie środków na działalność. Wspiera liderów w inicjowaniu działań i radzeniu sobie z wyzwaniami w przewodzeniu innym. Pomaga rozwijać lokalną aktywność społeczną, wspiera powstawanie nowych organizacji pozarządowych. Animuje współpracę międzysektorową, szczególnie rozwijając ideę wolontariatu pracowniczego.
Jako członkini zarządu odpowiedzialna m.in. za zarządzaniem zespołem oraz finansami organizacji. Prezeska prowadzonego przez fundację Biura Edukacji i Finansów.
Agnieszka Matuszyńska-Dziewitek
Podstawy współpracy JST-NGO, III semestr, 4 godziny
Animatorka współpracy z samorządem w projekcie wspierającym rozwój ekonomii społecznej. Z wykształcenia menedżerka, z III sektorem związana od ponad 10 lat. Współzałożycielka i członkini zarządu stowarzyszenia Pracownia Obywatelska, członkini zarządu Federacji Małopolska Pozarządowa.
Koordynatorka i opiekunka merytoryczna projektów aktywizujących społeczności lokalne i wspierających aktywistów miejskich. Animatorka pilotażu budżetu obywatelskiego w Krakowie „Dzielnice się liczą”, który zapoczątkował proces budżetu obywatelskiego w Krakowie, moderatorka i ekspertka procesu partycypacyjnego wypracowywania budżetu obywatelskiego w Wadowicach. Członkini grupy roboczej pracującej nad zmianą dot. Inicjatywy Lokalnej w Krakowie.
Absolwentka podyplomowych studiów menedżerskich dla III sektora (Collegium Civitas), studiów podyplomowych „Samorząd w Unii Europejskiej” (Wyższa Szkoła im. Ks. Tischnera), absolwentka Szkoła Partycypacji Społecznej OFOP, „Szkoły rzecznictwa” dla organizacji pozarządowych prowadzonej przez Fundację Stocznia.
Paulina Świątek-Wtorkiewicz
Program Młody Kraków i inne polityki sektorowe wobec młodzieży w Krakowie, I semestr, 4 godziny
Kierowniczka Referatu ds. Młodzieży, Urząd Miasta Krakowa, Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia. Absolwentka Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz dyplomowany menedżer zarządzania w oświacie. Kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobywała w różnych sektorach oświaty, jako dyrektorka niepublicznej szkoły podstawowej oraz nauczycielka m.in. w Polskiej Szkole przy Ambasadzie RP w Brukseli. Przez 7 lat związana z Wydziałem Edukacji Urzędu Miasta Krakowa odpowiedzialna za obszary dotyczące jakości edukacji, nadzoru nad szkołami, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, a także placówkami niesamorządowymi. Obecnie kierowniczka referatu ds. młodzieży w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia w Urzędzie Miasta Krakowa. Odpowiedzialna za szeroko pojętą politykę miasta skierowaną do młodzieży oraz za wdrożenie i realizuję „Programu aktywnego uczestnictwa młodzieży w życiu miasta Młody Kraków 2.0. na lata 2019-2023”. Członkini Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Młodzieży Unii Metropolii Polskich. Kreatorka wielu projektów skierowanych do młodzieży oraz osób pracujących na rzecz młodych.
Justyna Ożóg
Program Młody Kraków i inne polityki sektorowe wobec młodzieży w Krakowie, I semestr, 4 godziny
Inspektorka w Referacie ds. Młodzieży, Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa. Koordynuje sieć Pracowni Młodych w Krakowie, zajmuje się Szkolnymi Budżetami Obywatelskimi i Komisją Dialogu Obywatelskiego ds. Młodzieży. Zapalona pszczelarka.